Is breá le margaitheoirí méadracht. Agus tá luach saoil do chustaiméirí (CLV) ar cheann de na bearta is tábhachtaí is féidir leat a rianú.
Má ríomhtar CLV is féidir léargais úsáideacha a thabhairt ar iompar do chustaiméirí, agus nuair a úsáidtear é in éineacht le sonraí eile, amhail an costas fála (CAC), is féidir leis cabhrú leat cinntí margaíochta a dhéanamh as a dtiocfaidh brabúsacht níos mó. Nuair a bheidh CLV na ndeighleoga custaiméirí éagsúla ar eolas agat, is féidir leat na codanna a bhfuil an luach is mó ag baint leo a aimsiú agus do mhargaíocht a choigeartú chun torthaí a uasmhéadú do na grúpaí sin.
An nuacht is fearr? Is féidir leat CLV a ríomh le foirmle simplí.
Cad é Luach Saoil an Chustaiméara?
Is éard is luach saoil custaiméara (CLV) ann an méid iomlán ioncaim ar féidir le gnó a bheith ag súil leis a thuilleamh ó chustaiméir thar an tréimhse iomlán a bhfanann siad ina chustaiméir. Déantar é a ghiorrú uaireanta mar CLTV nó díreach LTV.
Mar gheall ar roinnt buntáistí is beart maith do mhargaitheoirí luach saoil an chustaiméara a ríomh.
Cén Fáth a Bhfuil Luach Saoil do Chustaiméirí Tábhachtach?
Agus na sonraí a theastaíonn uait chun CLV a ríomh á bhfáil agat, tiocfaidh tú chun tuiscint níos fearr a fháil ar iompar do chustaiméirí, as a dtiocfaidh smaointe nua le haghaidh díolacháin nó minicíocht cheannaigh méadaithe. Nuair a dhéantar CLV a rianú taobh le méadracht eile, gheobhaidh tú léargais níos fearr fós:
- Cá fhad a thógann sé sula n-éiríonn an caidreamh custaiméara brabúsach (cén pointe is mó an t-ioncam a thuilleann tú uathu ná an costas a d’infheistigh tú chun iad a fháil mar chustaiméir)
- Nuair is mó an costas cothabhála an chustaiméara ná a luach
- Cé na daoine nó na codanna is brabúsaí
Leis an eolas seo, is féidir leat:
- Ioncam tionscadail le haghaidh pleanála gnó
- Pleanáil cé mhéad atá le caitheamh chun custaiméirí a fháil
- Deiseanna spota chun luach saoil an chustaiméara a mhéadú le himeacht ama
Is féidir leat freisin tuiscint níos cruinne a fháil ar an luach atá le sannadh do do mhéadracht tiontaithe. Mar shampla, beidh a fhios agat cad is fiú go mór a bheith chun tosaigh i do chláir fógraíochta ar líne. Is féidir leis seo cabhrú leat do chaiteachas margaíochta a mheas.
B'fhéidir níos fearr ar fad, níl foireann anailísithe sonraí uait chun cabhrú leat é a ríomh. Le foirmle simplí, is féidir leat tuiscint bhunúsach a fháil ar luach saoil do chustaiméirí.
Conas Luach Saoil an Chustaiméara (CLV) a Ríomh
Tá go leor bealaí ann chun CLV a ríomh. Mura bhfuil tú nua don mhéadrach seo, is é an fhoirmle bhunúsach CLV :
CLV = (meánluach an cheannaigh) X (an líon uaireanta a cheannóidh an custaiméir gach bliain) X (meánfhad an chaidrimh le custaiméirí i mblianta)
Tá ríomh de dhíth freisin ar gach ionchur don fhoirmle thuas. Seo mar is féidir leat iad sin a dhéanamh amach.
Meánluach ceannaigh
Is féidir leat an meánmhéid a chaitheann do chustaiméirí gach uair a cheannaíonn siad a fháil trí d'ioncam bliantúil a roinnt ar líon na gceannachán a rinneadh i rith na bliana.
ioncam bliantúil/líon ceannachán
An líon uaireanta a cheannóidh an custaiméir gach bliain
Is féidir minicíocht na gceannachán a ríomh trí líon na gceannachán in aghaidh na bliana a roinnt ar líon na gcustaiméirí a cheannaigh uait.
líon iomlán na n-idirbheart ceannaigh in aghaidh na bliana / líon iomlán na gcustaiméirí a cheannaigh uait
Meánfhad an chaidrimh le custaiméirí i mblianta
Má oibríonn do ghnó ar chonarthaí, is féidir leat meánfhad do chonarthaí a ríomh chun an figiúr seo a fháil. Má tá múnla bunaithe ar shíntiús á oibriú agat, roinn 1 ar an ráta ag a gcailleann tú custaiméirí, ar a dtugtar do ráta maistreáin .
Ar cheart duit an costas fála (CAC) a dhealú?
Roghnaíonn roinnt gnólachtaí an costas a bhaineann le custaiméirí a fháil a áireamh agus luach saoil an chustaiméara á ríomh acu. Molann Neil Bendle, ollamh cúnta margaíochta ag Scoil Ghnó Ivey Ollscoil an Iarthair, an mhéadracht a choinneáil ar leithligh. Is é an réasúnaíocht atá aige ná go bhfuil CLV beartaithe le bheith ina bheart réamhbhreathnaitheach, agus gur bearta san am atá caite iad costais éadála. Tugann sé le fios go bhféadfadh sé dearcadh saobhadh a thabhairt ar luach na gcustaiméirí éagsúla.
[novashare_tweet tweet =”Molann saineolaithe costais fála a choinneáil scartha ó do chuid ríomhaireachtaí CLV” theme = “simplí-alt” cta_text = ”Cliceáil chun tweet” hide_hashtags = ”fíor”]
Is cinnte go bhfuil costas fála tábhachtach le breithniú, ach is féidir leat é a chur i gcomparáid tar éis duit dul tríd an ríomh bunúsach do CLV.
Samplaí de Luach Saoil do Chustaiméirí
Ní dhéanfaidh gach cuideachta faisnéis a chur san áireamh ar an mbealach céanna le haghaidh gach ionchur a theastaíonn, mar sin déanaimis siúl tríd an ríomh do dhá mhúnla gnó éagsúla.
CLV á ríomh do ghníomhaireacht Sinsearach
Feidhmíonn go leor gníomhaireachtaí Sinsearach ar chóras billeála míosúil. Íocann an cliant bunchostas in aghaidh na míosa as a bplean, agus féadfaidh siad costais do sheirbhísí breise a chur leis de réir mar is gá. Glacaimid leis gurb é $2,000 in aghaidh an chliaint an meánmhéid a ghearrtar ar bhonn míosúil. D’fhéadfadh meánfhad caidrimh le custaiméirí a bheith éagsúil ó ghnólacht amháin go gnólacht eile, cé go meastar go bhfuil an meánchaidreamh gníomhaireachta níos lú ná trí bliana . Bainimis úsáid as dhá bhliain sa léaráid seo.
- Meánluach ceannaigh = $2,000
- An líon uaireanta a cheannóidh an custaiméir gach bliain = 12
- Meánfhad an chaidrimh le custaiméirí i mblianta = 2
CLV = $2,000 x 12 x 2 = $48,000
Léiríonn sé seo gur fiú $48,000 an meánchustaiméir ag do ghníomhaireacht Sinsearach do do ghnólacht thar a shaolré.
CLV a ríomh le haghaidh siopa miondíola ar líne
Bíonn go leor miondíoltóirí ag brath ar shraith mhór custaiméirí le haghaidh idirbhearta réasúnta beag. Féadfaidh do chustaiméirí a cheannach gach lá más siopa caife tú nó uair amháin gach cúpla bliain má dhíolann tú troscán, mar shampla. Déanaimis machnamh ar an gcuma a bheadh air seo do mhiondíoltóir éadaí ar líne.
Úsáidfimid na meánshonraí tionscail seo a leanas, ach beidh ort do shonraí féin a úsáid chun pictiúr bríoch a fháil de do ghnó. Seans go mbeidh cuid mhór de na sonraí a theastaíonn uait i do bhogearraí bainistíochta stórais.
- Meánluach ceannaigh = $104 ( foinse )
- An líon uaireanta a cheannóidh an custaiméir gach bliain = 3.58 ( foinse )
- Meánfhad an chaidrimh custaiméara i mblianta = 3 ( foinse )
CLV = $104 x 3.58 × 3 = $1,116.96
Is é $1,116.96 meánluach saoil an chustaiméara miondíola faisin, ag baint úsáide as na figiúirí thuas.
Teorainneacha le Foirmle Simplí CLV
Cé go bhfuil an fhoirmle simplí seo áisiúil, tá sé teoranta.
Ní mheasann an modh simplí chun luach saoil an chustaiméara a ríomh fachtóirí a athraíonn le himeacht ama. Féadfaidh sé seo ráta dílseachta do chustaiméirí agus aon athruithe ar do phraghsáil a áireamh. Déanann sé neamhaird freisin ar luach ama an airgid, ag sonrú figiúirí i dtéarmaí reatha a bheidh difriúil ó thaobh luacha amach anseo.
Gheobhaidh tú amach freisin go mbeidh luachanna difriúla ag deighleoga éagsúla custaiméirí. Má ríomhann tú CLV ar leithligh do chodanna éagsúla custaiméirí, féadann sé léargas cumhachtach a sholáthar ar an luach a chuireann do phearsanra , mar shampla. (Is féidir leat níos mó a fhoghlaim faoi luach deighilte anseo.)
Conas CLV a Fheabhsú do Do Ghnó
Dá fhaide a leanann custaiméir ag ceannach uait, is amhlaidh is mó a luach do do ghnó. Mar sin, is féidir leat luach saoil an chustaiméara a fheabhsú trí choinneáil a fheabhsú agus ráta maolaithe a laghdú:
- Tabhair tosaíocht do sheirbhís iontach tar éis an díola.
- Déan idirbhearta éasca agus réidh.
- Forbair pearsantacht branda a chuidíonn le ceannaitheoirí aontú leat ar leibhéal pearsanta.
- Ailínigh le cúis a bhfuil brí le do cheannaitheoirí.
- Tairiscint luaíochtaí do cheannacháin amach anseo.
- Cuir straitéis uasdhíola .
- Cuir rud éigin ar fáil nach féidir le haon oibreoirí eile i do spás a sholáthar.
Smaoinigh an mbeadh ciall le haon cheann díobh seo a chur san áireamh i do straitéis margaíochta. Ansin breithnigh conas a thagann feabhas ar do CLV.
Ríomh CLV, Ansin Coigeartaigh é
Tá áit tuillte ag CLV taobh leis na spriocanna agus na méadrachtaí margaíochta eile a thomhaiseann tú. Is féidir leis léargais a chur ar fáil a fheabhsóidh cinnteoireacht agus a chuideoidh leat do ghnó a thiomáint i dtreo brabúsachta.
Tá cineálacha cur chuige éagsúla ann chun luach saoil an chustaiméara a ríomh. De réir mar a fhásann agus a éiríonn do ghnó níos casta, b'fhéidir gur mhaith leat na hionchuir san fhoirmle a iniúchadh níos doimhne agus do chustaiméirí a dheighilt ina ngrúpaí, gach ceann acu lena ríomh féin.
Faoi láthair, féadann an fhoirmle shimplí seo tú a chur ar do bhealach chun tuiscint níos fearr a fháil ar luach do chustaiméirí chun cabhrú le do chinntí margaíochta a threorú.